Smith Communicatie
easyHotels

easyHotel

Introductie easyHotel in Nederland

Achtergrond

easyHotel is een scherp geprijsde hotelformule die bedacht is door Sir Stelios Haji-Ioannou, bekend van easyJet. Wereldwijd heeft easyHotel vijftien vestigingen in de grote steden van Europa en het Midden Oosten. Het concept richt zich op de zakelijke no-nonsense reiziger en toerist die regelmatig steden bezoekt. DanZep Hotels, masterfranchisehouder voor easyHotel Benelux, zal het komende jaar nog twee nieuwe vestigingen openen naast de huidige vestiging in Amsterdam.

Aanpak

Voor de introductie van easyHotel in Nederland, was Smith Communicatie nauw betrokken bij de pr rondom de feestelijke opening van de vestiging in Amsterdam, het regelen van interviews met print, radio/tv en online media en werden diverse consumentenacties opgezet o.a. met Zin, Echo en glossymagazine Grazia.

Resultaat

Brede publiciteit in vakgerelateerde bladen zoals Misset Horeca, Hospitality Management, Management Scope, Venuez en Horecavizier. Daarnaast ook in landelijke dagbladen zoals de Volkskrant, Telegraaf en het Financieel Dagblad. Maar ook regionale en lokale media zoals AT5 en de Echo.

Geplaatst op 26 juni, 2013