Smith Communicatie
Lotto

Lotto

Communicatie & PR ondersteuning

Achtergrond
De Lotto is een kansspelorganisatie opgericht in 1961. De Lotto wil op maatschappelijk verantwoorde wijze, middels haar kansspelproducten Lotto, Toto, Krasloten en Lucky Day, consumenten laten bijdragen aan de ontwikkeling van sport, cultuur, maatschappelijk welzijn en volksgezondheid in Nederland. Na aftrek van onder andere het prijzengeld worden de opbrengsten van De Lotto afgedragen aan de beneficianten NOC*NSF en ALN welke het verdelen over de goede doelen.

Aanpak
Het evenement van de Lotto ‘de Lotto Sport Awards’, is voor het eerst georganiseerd in 2010. Smith Communicatie is door de Lotto ingeschakeld als projectbureau voor het coördineren van de PR en communicatie. Daarnaast is het bureau nauw betrokken geweest bij de organisatie van het evenement. In 2011 vierde de Lotto haar 50jarig jubileum en is Smith Communicatie opnieuw ingeschakeld als projectbureau voor het verzorgen van de PR rondom dit evenement. Dit in nauwe samenwerking met de RVD in verband met de aanwezigheid van de Prins van Oranje.

Resultaat
De Lotto Sport Awards is in 2010 uitgezonden door de TROS. Naast de algemene uitzending van het evenement, is er bij Knevel & Van den Brink aandacht besteed aan de Lotto Sport Awards. Naast de tv-items, zijn er nog vele artikelen verschenen in de landelijke dagbladen zoals het NRC, het AD, de Telegraaf, het Parool en de gratis kranten Pers en Sp!ts. Ook eind 2011 zijn er veel publicaties verschenen over het 50jarig jubileum.

Geplaatst op 26 juni, 2013