Smith Communicatie

Travel Light

PR

Achtergrond

Travel Light biedt een uniek concept voor alle reizigers: het van deur tot deur verzenden van bagage zoals een golfset, ski’s/snowboard, fiets, kites en de reguliere koffers. Travel Light verandert de huidige manier van reizen en speelt in op het gevoel van luxe en comfort bij reizigers. De bagage wordt thuis opgehaald en staat klaar bij aankomst op de vakantiebestemming. Travel Light werkt hiervoor samen met TNT Express, één van de grootste logistieke partijen in de wereld, en heeft een speciaal team van 100 chauffeurs. Op dit moment is de service alleen nog beschikbaar voor de Nederlandse reiziger die reist binnen de grenzen van de Europese Unie.

Aanpak

Travel Light is in januari 2015 officieel van start gegaan en heeft Smith Communicatie ingeschakeld om de PR te zorgen. Naast dagbladen en reismagazines, moesten ook media zoals fiets-, kite-, golf- en wintersportmagazines worden benaderd zodat ook deze doelgroep bekend zou worden met de dienst van Travel Light.

Resultaten

Brede publiciteit in landelijk media zoals de Telegraaf, De Ondernemer, BNR Nieuwsradio & LXRY en aandacht in sportmagazines zoals Golf & Genieten, Kite Magazine en Vogelvrije Fietsen.

Geplaatst op 13 juli, 2015