Smith Communicatie
Zeldzameziekten fonds

Zeldzame Ziekten Fonds

Evenementenorganisatie & PR en communicatie

Achtergrond
De stichting Zeldzame Ziekten Fonds (ZZF) helpt mensen met een zeldzame ziekte. De meeste zeldzame ziekten zijn erfelijk bepaald, waardoor veel kinderen het slachtoffer zijn. Ongeveer 1 miljoen Nederlanders hebben te maken met één van de naar schatting 6.000 zeldzame aandoeningen. Zeldzame aandoeningen zijn vaak chronisch, progressief en levensbedreigend. Voor de meeste zeldzame ziekten bestaan er geen goede methoden voor diagnose en zijn er geen medicijnen of therapieën beschikbaar om de ziekte te behandelen. ZZF werft daarom geld voor onderzoek en de ontwikkeling van behandelmethoden.

Aanpak
Smith Communicatie wordt sinds 2009 door ZZF ingeschakeld voor advies en ondersteuning op het gebied van communicatie, marketing & PR. Daarnaast was Smith Communicatie in 2010 verantwoordelijk voor de organisatie van het evenement ‘Ster voor 1 dag’ in het Aviodrome, een evenement voor kinderen met een zeldzame ziekte. Tevens verzorgde ons bureau de PR rondom andere evenementen zoals de ZZF Rally, die in 2011 vanuit het Catshuis vertrok met medewerking van minister-president Mark Rutte. Het doel van de inzet van pr en communicatie is vooral gericht op het creëren van meer naamsbekendheid voor ZZF.

Resultaat
Publiciteit op tv, radio en in offline en online media was het resultaat van onze pr-inspanningen. Koffietijd, SBS Shownieuws en Hart van Nederland hebben meerdere keren aandacht besteed aan ZZF. Ook bij de landelijke, regionale en lokale dagbladen en online media is ZZF niet onopgemerkt gebleven en zijn er diverse publicaties verschenen over dit goede doel.

Geplaatst op 26 juni, 2013