Smith Communicatie

Creating awareness for global challenges

Zoals de meeste van jullie weten is Smith Communicatie gevestigd in Den Haag. De stad die ook bekend staat als ‘Impact City’: dé plek voor start-ups en bedrijven die zich richten op maatschappelijke en technologische innovaties met internationale impact. Hier in Den Haag wordt gewerkt aan vernieuwende oplossingen voor wereldwijde uitdagingen zoals healthcare,  (cyber)security, diversity, sustainibility, peace & justice. Maar liefst tientallen intergouvernementele organisaties, start-ups, onderzoekscentra en internationale bedrijven houden zich hier dagelijks mee bezig.

Bijdragen aan een betere wereld

Wij zijn trots dat wij als PR bureau een flink aantal van deze bedrijven en organisaties  mogen adviseren hoe zichtbaar te worden met hun initiatieven! Want hoe fijn is het om ons fantastische vak uit te mogen oefenen in deze sector en ook nog een steentje bij te dragen aan een betere wereld. Zo ben je de ene dag een congres aan het organiseren voor ruim 300 terrorisme-experts in opdracht van de NCTV en de volgende dag bezig om duurzame bedrijven in de spotlight te zetten namens de Koning Willem I Stichting. We vieren de vrede met het Just Peace Festival en vragen aandacht voor de economische zelfstandigheid van vrouwen middels het Kracht on Tour Project.

Rol van een PR-bureau

Door de ‘global village’ die is ontstaan door het internet is iedereen ter wereld een ‘global citizen’ geworden die (in)direct te maken krijgt met deze wereldwijde uitdagingen. Het is daarom belangrijk dat hier de spotlight op wordt gezet. En dát is waar wij als PR bureau een belangrijke rol bij kunnen spelen. Via een diversiteit aan (pers)acties en het inzetten van alle mogelijke (online) communicatiekanalen kunnen wij de uitdagingen op het netvlies van het publiek krijgen. Het doel is om een community te realiseren die zich gaat inzetten voor een betere wereld. Bewustzijn creëren vraagt om een goede informatiestroom, inspirerende ideeën en verhalen waardoor de community in actie komt. Als PR-bureau weten we als geen ander hoe we het publiek het beste kunnen informeren, motiveren en inspireren. Met onze expertise kunnen wij dus ook een impact maken!

Trots!

Is het mogelijk om alle wereldwijde uitdagingen daadwerkelijk op te lossen? Mensen zoals de destijds 19-jarige Boyan Slat, uitvinder  van de oplossing voor de plastic soep, laten zien dat er wel degelijk meer mogelijk is dan je denkt. Wij kijken hier met veel bewondering naar en hoe meer we ons erin verdiepen, des te enthousiaster we worden. Dat wij hier als PR bureau een steentje aan kunnen bijdragen is natuurlijk fantastisch, want wie wil er niet meehelpen aan een betere wereld? Daarom ben ik er trots op wij kunnen zeggen: We are creating awareness for global challenges!

 

Suzanne Dil

15-global-challenges

Geplaatst op 23 mei, 2016