Smith Communicatie

Royals doen net als wij niet aan komkommertijd

Eindelijk! Het kwik tikt deze week meerdere keren de 30 graden aan: het is hartje zomer in Nederland en dat vieren we op het strand, de camping of toch stiekem gewoon in het buitenland.

Deze tijd van het jaar staat in nieuwsmedia-land sinds jaar en dag synoniem voor komkommertijd. Toch lijkt het anno 2013 helemaal niet zo’n vaart te lopen met het bekende komkommernieuws. Zo kondigt een Kamerlid dit jaar zijn vertrek gewoon aan in de recesperiode en brengt het Britse koningshuis op één van de warmste dagen groot nieuws naar buiten over de geboorte van een klein prinsje. Moet kunnen toch?!

Media krijgen op deze manier niet eens de gelegenheid om te koppen over pietluttig nieuws. En dat is maar goed ook. Want de gemiddelde Nederlander wil tegenwoordig ook op zijn vakantieadres, of dat nu in binnen- of buitenland is, op de hoogte blijven en het liefst gevoed worden met écht nieuws. Dat wordt ons door het gebruik van smartphones, tablets, social media en onbeperkt WIFI op de plaats van bestemming, een bergtop of onbewoond eiland daargelaten, tenslotte ook steeds gemakkelijker gemaakt.

Dat betekent dat de vakantieperiode steeds minder een belemmering hoeft te zijn als het gaat om persaankondigingen, evenementen, productlanceringen, etcetera. De doelgroep wordt toch wel bereikt. Met andere woorden: ongeacht het mooie weer buiten werken wij met alle liefde hard door voor onze opdrachtgevers. Met uitzicht op de Scheveningse jachthaven is dat overigens ook helemaal geen straf.

En dat een regionaal persbericht in deze periode toch ineens een veel grotere spin-off  heeft en het nieuws in alle landelijke dagbladen verschijnt, is dan natuurlijk heel mooi meegenomen! 🙂

Nicky Bredemeijer

Geplaatst op 23 juli, 2013