Sectoren

Wij zijn actief in de volgende sectoren:

Global challenges:
Global challenges zijn de wereldwijde uitdagingen die voor ons liggen op het gebied van o.a. (cyber)veiligheid, gezondheid, diversiteit, milieu en vrede en recht. Wij verzorgen de communicatie en PR voor bedrijven die zich bezighouden met (de oplossingen voor) deze wereldwijde uitdagingen. Opdrachtgevers zijn o.a. NCTV (Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid), IFFC (Institute For Financial Crime), eHealth Week 2016 (HIMSS Europe/European Commission/Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport), Kracht on Tour en Just Peace Festival.

Overheid & Non-profit:
Smith Communicatie heeft niet alleen gemeentelijke instanties en non-profit organisaties (als Nederland Schoon en RAV Hollands Midden) als opdrachtgever, maar werkt tevens nauw samen met diverse ministeries. Daarnaast voeren wij meerdere projecten uit voor de Europese Commissie, zoals Europeana 1914-1918 en Europeana 280, de eHealth Week 2016 en de Nederlandse vertegenwoordiging van de Europese Commissie in Den Haag.

Zakelijke dienstverlening:
Onder andere Sandd, EY en Kyocera hebben gebruik gemaakt van onze variëteit aan diensten, zoals het genereren van free publicity, het ontwikkelen van een crisiscommunicatieplan, het schrijven van artikelen en/of de B-2-B communicatie.

Horeca, attracties & events:
Smith Communicatie is actief voor diverse hotel(keten)s, restaurants en luxe / lifestyle / food events. Zo verzorgen wij de communicatie & PR voor o.a. Hilton The Hague, Masters of LXRY, Food Truck festival TREK, het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen en de Week van het Nederlandse Bier. Daarnaast zijn wij het PR bureau van bekende Nederlandse attracties zoals De Pier in Scheveningen en de Haagse Markt.

Winkelgebieden
Onze expertise is de afgelopen jaren ingezet om diverse winkelgebieden op de kaart te zetten, zoals het Haags Hofkwartier, het Noordeinde (Art & Fashion) en de Frederik Hendriklaan in Den Haag. Daarnaast zijn wij als bureau bezig om de communicatie rondom het Smart Shopping programma van de Gemeente Den Haag uit te voeren, waarbij Den Haag wordt voorzien van allerlei moderne technieken die het winkelen in de stad veraangenamen.