Smith Communicatie
Contact Smith Communicatie

Voor de laatste keer….

Het is een week van mijlpalen bij ons op kantoor… We gaan namelijk eind deze week verhuizen! In juni 2008 opende Wethouder Henk Kool ons kantoor aan de Scheveningse Jachthaven. Een locatie waar ik als klein meisje uren heb doorgebracht op de steigers en aan de kade, compleet met zwemvestje, in afwachting van mijn vader, een gepassioneerd zeezeiler. Hoe gaaf om daar dan je bedrijf te vestigen en elke ochtend de fluitende masten met klapperende koorden te horen voordat je je kantoor binnenstapt.

En wat hebben we een lol gehad… We hebben de tel niet bijgehouden, maar elk kwartaal vergat er wel iemand de handrem (nee, wij waren het niet hoor!) waardoor er weer een auto uit de haven gevist moest worden. En wekelijks kwam er wel iemand binnen stappen met de vraag of we een Internetcafé waren, waar de dichtstbijzijnde  fietsenwinkel zat en of wij ook mobieltjes en marifonen repareerden! Tja, communicatie is een ruim begrip. 🙂

Ook hebben we de Scheveningse jachthaven de afgelopen jaren zien ontwikkelen tot een ware hotspot met hippe restaurants, nieuwe neergestreken ondernemers en diverse woningbouwprojecten die uit de grond werden gestampt. Vaak ging dat niet helemaal geruisloos en hebben we heel wat keren te maken gehad met overlast: doordat de kade weer eens open moest en we enkel per sjofel ons kantoor konden bereiken of zonder stroom zaten omdat per ongeluk onze elektriciteitskabel was geraakt… Over de sloopwerkzaamheden in de naastgelegen rokerij maar niet te spreken! Gelukkig dacht de aannemer met ons mee en ontvingen we van hem van die gele oordoppen. Held!

En nog steeds is onze haven ‘under construction’: wegopbrekingen en bouwketen op de kade zijn ook nu aan de orde van de dag. Wat dat betreft lijkt er ook weer heel weinig veranderd de afgelopen zes jaar..

Tsja, en soms was ons kantoor bijna een soort buurthuis. Want hoe gezellig is het als je in The Harbour Club gaat lunchen, om vervolgens heel éven langs te gaan bij de dames van Smith Communicatie? We hebben het geweten! 🙂 Gisteren nog kwam Guido Venema langs, met wie we nauw samenwerken, met een ‘afscheidstaartje’. Voor de laatste keer taart eten aan de Dr. Lelykade.. Maandagochtend hadden we voor de laatste keer werkoverleg, vandaag zijn we voor de laatste keer met z’n allen op kantoor, donderdag nemen we voor de laatste keer de telefoon op in het oude kantoor en is Nicky voorlopig voor de laatste keer in ons midden want zij gaat met zwangerschapsverlof!

Maar dan, dan komt de tijd van de eerste keer! Want aanstaande maandag is de eerste keer dat we werkoverleg hebben in ons nieuwe kantoor in het Statenkwartier! Verspreid over twee verdiepingen gaan we dan vol enthousiasme aan de slag voor al onze mooie klanten en projecten. En ontvangen we vast voor de eerste keer een relatie die heeft geluncht op de Fred en die even gezellig langs komt. De eerste keer dat de telefoon overgaat, de eerste keer dat we een mediatraining vanuit ons eigen kantoor kunnen geven, de eerste keer dat we bloggers ontvangen die bij ons een dagje komen werken, de eerste brainstormsessie etcetera etcetera…

Dusssss, wanneer mogen we jou voor de eerste keer ontvangen? 😉