Het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen is het grootste en tevens gratis toegankelijke vuurwerkevenement van Europa. Jaarlijks vinden honderdduizenden bezoekers hun weg richting Scheveningen om te genieten van de mooie vuurwerkshows. Twee weekenden in augustus worden vuurwerkliefhebbers op vrijdag- en zaterdagavond getrakteerd op twee spectaculaire vuurwerkshows per avond. Het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen is een begrip in Nederland en wordt inmiddels voor de 38ste keer georganiseerd.

Aanpak

Smith Communicatie nauw betrokken bij de PR rondom de edities in 2014, 2015, 2016 en 2017 voor de openingsavond en de finale van het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen, woordvoering (voor o.a. ANP), het regelen van interviews met print, radio/tv en online media en werden diverse consumentenacties opgezet o.a. met Funx en Den Haag FM.

Vivamus risus nisl, blandit congue nunc at, scelerisque tempus sem. Nam consectetur scelerisque leo eu porta. Aliquam sed augue fermentum, pulvinar dui a, vulputate odio.

Resultaat

Brede publiciteit in landelijke dagbladen zoals de Telegraaf, NRC, AD, regionale media, tv-programma’s waaronder NOS Journaal en Hart van Nederland en radio waaronder Q-music, Funx, Radio West en Den Haag FM. Online is er ook veel exposure geweest voor het Internationaal Vuurwerkfestival zoals op NU.nl, Telegraaf.nl, Metro.nl en AD.nl.