Diensten
De Opdracht
Smith Communicatie verzorgt al enkele jaren met veel plezier de PR van Kartcentrum Lelystad. In 2019 vroeg de organisatie om het Kartcentrum bij een nieuw, jong publiek onder de aandacht te brengen middels een ludieke, laagdrempelige actie.
De Aanpak
Om het kartcentrum breed onder de aandacht te brengen van een jong, maar divers publiek, ontwikkelden we het concept ‘Karting Stars’, geïnspireerd door het populaire programma Boxing Stars. Hierbij nemen verschillende influencers en BN’ers het tegen elkaar op in een kartrace op de baan van Kartcentrum Lelystad. Omdat we graag verschillende doelgroepen wilden bereiken, werd er een inventarisatie gemaakt van mogelijke kandidaten in verschillende disciplines, van influencers in de autowereld tot mommy-bloggers, Youtubers die nét hun rijbewijs hadden gehaald en BN’ers met een liefde voor auto’s. Deze mensen hebben we vervolgens met een persoonlijke uitnodiging benaderd.
De Resultaten
Door het unieke karakter van het evenement en de vele mogelijkheden om leuke, aantrekkelijke en interessante content te maken, deden uiteindelijk maar liefst acht bekende Nederlanders en influencers mee aan de race, waaronder Youtuber Thomas Cox, musicalster Tommie Christiaan, Rene Watzena van RUMAG en zanger Jannes Heuvelmans. Na de spannende race kregen de uiteindelijke winnaars uiteraard een champagnedouche. Karting Stars van Kartcentrum Lelystad bereikte via de deelnemende influencers uiteindelijk meer dan 1 miljoen mensen en was daarmee een groot succes.