18 juni kick-off nieuwe Welkom op het water-campagne voor jonge gezinnen
In het weekend van 24 en 25 juni komt de Formule 1 van de zeilwereld naar Nederland: de Volvo Ocean Race. HISWA Vereniging grijpt dit moment aan om nieuwe cijfers bekend te maken, die niet alleen specifiek weergeven hoe het is gesteld met de zeilsport, maar het gehele spectrum van watersport en -recreatie in Nederland belichten. Op maandag 18 juni zal de bekendmaking van deze cijfers op het watersportterrein De Kaag plaatsvinden. Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging, zal inzichtelijk maken wat momenteel de populairste watersporten zijn, welke trends in watersport en -recreatie verwacht worden en waarom Nederlandse watersportbedrijven wereldwijd aan de top staan. Aansluitend vindt de kick-off plaats van de nieuwe Welkom op het water-campagne voor jonge gezinnen. Geselecteerde gezinnen mogen daarbij een dag lang de mogelijkheden van watersport en -recreatie ontdekken. Ga voor meer informatie naar www.welkomophetwater.nl of www.hiswa.nl.
Onderschrift: Met de Welkom op het water-campagne wil HISWA Vereniging jonge gezinnen enthousiasmeren vaker het water op te gaan. Foto: HISWA Vereniging.
Nederland is een waterland. Uit onderzoek is gebleken dat er meer Nederlanders zijn die willen watersporten, dan dat er watersporters zijn. Welkom op het water laat zien hoeveel mogelijkheden er zijn en hoe toegankelijk watersport en -recreatie is.De bekendmaking van de watersport- en recreatiecijfers markeert tevens de kick-off van een nieuwe actie van Welkom op het water. Watersportondernemers die aangesloten zijn bij HISWA Vereniging, nemen de komende periode jonge gezinnen mee het water op om hen watersport te laten ervaren. Na de bekendmaking zal als symbolische start van de actie een geselecteerd gezin de gehele ochtend door De Kaag Watersport Academy getrakteerd worden op een tocht op de botter en de speedboot, zeilles en de mogelijkheid tot waterskiën. Vanaf dat moment kunnen geïnteresseerde gezinnen die zo’n ‘Welkom op het water-dag’ in hun omgeving willen ervaren, zich gedurende dit watersportseizoen opgeven via de website www.welkomophetwater.nl. HISWA Vereniging zal vervolgens per provincie één gezin selecteren en koppelen aan een HISWA-lid dat watersport en -recreatie aanbiedt.
Over Welkom op het water
Welkom op het water is een nationale campagne, powered by HISWA Vereniging, met als doel zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken voor de watersport en meer uren het water op te krijgen. Uitwaaien met een kite op zee, sloepvaren door de prachtige grachten, zeilen op een van de vele meren of misschien wel varen op een rib over de rivieren: het is allemaal mogelijk in Nederland. Watersport is er voor jong en oud, voor beginners en gevorderde watersporters. Gedurende de Welkom op het water-campagne voor jonge gezinnen, wordt er in iedere provincie een familie geselecteerd die in een nabij gelegen waterrecreatiegebied een dag op het water aangeboden krijgt door een HISWA-lid. De Welkom op het water-campagne is internationaal toonaangevend en staat dan ook als voorbeeld in de ICOMIA Guide. ICOMIA is de internationale koepel voor brancheorganisaties in de watersport.