Oprechtheid, transparantie en menselijkheid zijn sleutelwoorden voor succes

Social Media Week Holland (#SMWNL) blikt terug op een succesvolle en inspirerende editie. Aan Den Haag de eer om het internationale evenement dit jaar voor het eerst te mogen verwelkomen. Drie dagen lang bracht het boutique-event nieuwe inzichten, paneldiscussies en middels presentaties bezoekers op de hoogte van het socialmedialandschap van de toekomst. Met het thema ‘Closer’ bracht de week een ode aan connectiviteit. Naast Den Haag vond Social Media Week deze week ook plaats in Londen, Kiev, Manila, Porto Rico en Toronto. Voor meer informatie; www.smwnl.org

Social Media Week Holland 6
Bron: Social Media Week Holland 

Maarten Reijgersberg (voorzitter van Stichting #SMWNL en #eindbaas bij RauwCC) blikt met tevredenheid terug op de afgelopen drie dagen; ”Ons team van RauwCC is super trots dat we Social Media Week Holland op de kaart hebben gezet. De bezoekers waren een mix van corporate managers die op strategisch niveau meer inzicht in de trends van social media zochten en social media experts die middels de workshops hun kennis uitbreiden. Met tegelijkertijd de live-stream uit andere landen is duidelijk dat Nederland zich meet met de rest van de wereld. Ook bedank ik alle sprekers voor de inhoudelijke presentaties. In het bijzonder Joe Federer van Reddit, die door annulering van zijn vlucht er niet bij kon zijn en alles op alles heeft gezet om zijn presentatie door te laten gaan met een live-stream. Technologie boodt de oplossing. Al met al drie dagen vol social media #eindbazen!”  

Een van de sprekers Thomas van Schaik (Sport Marketeer) voegt toe: "Social media brengt ons dichter bij de mensen waar we ver vandaan staan en kan ons afdrijven van de mensen die dichtbij ons staan. Deze conferentie toont wederom de waarde van intermenselijk contact." 

De hoogtepunten
Social Media Week Holland 2018 bracht een ‘Ode aan connectiviteit’. Zo stond de woensdag in het teken van 'Social & Innovation in Government'. Uit de verschillende presentaties en (inter)nationale cases kwam naar voren dat steeds meer overheden social media inzetten om hun doelen te bereiken. Zo wordt in de VN Virtual Realty ingezet om vrede te bewaren, deelt Politie Nederland met #PRO247 beelden van de werkvloer en draagt het hosten van het jongerenevenement de One Young World Summit bij aan de positionering van de stad Den Haag. Oprechtheid, transparantie en menselijkheid zijn kernwoorden voor overheidsinstanties en gemeenten, maar ook de politie om de (social) boodschap over te brengen.  

De tweede dag van Social Media Week Holland stond in het teken van wat social media en de laatste ontwikkelingen op dit gebied kunnen betekenen voor ondernemers. Lidl nam bezoekers mee in hun wereld en de inzet van Whatsapp om hun webcare te bevorderen. De toekomst staat in het teken van CX! Customer Experience, Artificial Intelligence (AI) en Influencer Marketing 2.0. De inzet van technologie hoeft niet ten koste te gaan van menselijk werk. Door het juist in te zetten laat je het routinematige werk over aan computers en benut je de echte krachten van je medewerkers. Uit de sessies kwam als belangrijkste tip naar voren dat bedrijven meer moeten kijken naar de behoefte van de doelgroep en daar de communicatie op af moeten stemmen.  

De laatste dag stond in het teken van ‘Social & Innovation in Society’. Zo draagt de inzet van medewerkers als ambassadeurs nu nog steeds goed bij aan het imago van een organisatie, is community management naast webcare dé manier om je sentiment en binding met je volgers te verhogen. En benadrukt vooruitloper Google dat we in de transitie zitten naar een wereld waar AI-first voorop staat met als gevolg dat we weer meer tijd voor persoonlijk contact kunnen maken. 

Voor meer informatie en alle hoogtepunten zie: https://www.rauwcc.nl/ 

Over Social Media Week 
Social Media Week (SMW) vindt jaarlijks in vijfentwintig steden wereldwijd plaats. Het is een van 's werelds toonaangevende conferenties én een inspirerend nieuwsplatform. SMW biedt merken, bureaus en technologieleveranciers de nieuwste inzichten en trends op het gebied van marketing, communicatie, social media, technologie en innovatie. En niet te vergeten, toegang tot een wereldwijde community van communicatieprofessionals. Met vier zalen, meer dan vijftig sessies en ruim honderd sprekers biedt #SMWNL drie dagen vol inspiratie over social media en innovatie. Dit jaar brengt Social Media Week met het wereldwijde thema ‘Closer’ een ode aan connectiviteit en de kracht die technologie biedt om mensen dichter bij elkaar te brengen. Voor meer informatie zie: www.smwnl.org