The Rembrandt Heritage Foundation en HODL Finance hebben Smith Communicatie geselecteerd om de PR rondom hun MetaRembrandt project te verzorgen. Onlangs werd door hen in de media aangekondigd dat De Nachtwacht in 8.000 stukjes wordt verdeeld die vervolgens in de vorm van NFT’s (non-fungible tokens), een digitaal eigendomscertificaat, beschikbaar worden gesteld aan geïnteresseerden. Men wordt hiermee niet alleen eigenaar van een eigen stukje van De Nachtwacht, maar tevens oprichter van het later te openen MetaRembrandt Museum: een digitaal museum en de enige plek ter wereld waar alle schilderijen van Rembrandt van Rijn te bewonderen zijn. Het nieuws behaalde de landelijke media en diverse vakmedia. Smith Communicatie is inmiddels aangesteld als ‘leading agency’ om internationale zichtbaarheid voor het MetaRembrandt project te realiseren en gaat PR-bureaus in Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aansturen. Voor meer informatie zie: www.metarembrandt.com en www.smith-communicatie.nl
Het MetaRembrandt Museum © The Rembrandt Heritage Foundation
De kracht van PR
“,Smith Communicatie heeft ons in laten zien wat de kracht van PR, van ‘earned media’ is”, aldus Aron Pierre, CMO bij HODL Finance. “Nadat verschillende media, waaronder NRC, Volkskrant en het Parool, mooie artikelen en interviews over het MetaRembrandt project hadden gepubliceerd, zagen we gelijk een stijging in het aantal inschrijvingen. Dit bewijst tevens dat de oude meester Rembrandt van Rijn nog steeds een enorme aantrekkingskracht heeft. Het digitaal ter beschikking stellen van De Nachtwacht spreekt duidelijk ook de jongere generaties aan. Om die reden gaan we nu gezamenlijk met Smith Communicatie de PR-strategie internationaal verder uitrollen, waarbij het bureau haar opgebouwde internationale netwerk met andere bureaus inzet. We kijken ernaar uit om in Europa nog meer Rembrandt-fans te bereiken. Het uiteindelijke doel is dat we de visie van wijlen Rembrandt-expert, Dr. Ernst van de Wetering, willen voortzetten om de complete collectie van Rembrandt te vereeuwigen.”
Foto links: een NFT van De Nachtwacht. Foto rechts: De Nachtwacht in 8.000 stukjes © The Rembrandt Heritage Foundation
Over The Rembrandt Heritage Foundation
In 2009 richtten Pim Slager en Edzard Gelderman The Complete Rembrandt op, een bedrijf dat samen met Prof. Dr. Ernst van de Wetering exposities van het volledige oeuvre van Rembrandt over de hele wereld realiseert. Dit leidde tot een serie unieke en succesvolle exposities over de hele wereld, van Amsterdam tot Tokio. Ook werd de The Rembrandt Heritage Foundation opgericht. De Foundation stelt zich ten doel om het oeuvre van Rembrandt voor iedereen toegankelijk te maken en te houden.
Over HODL Finance
Het Hodl Finance-ecosysteem is ontworpen om innovatieve projecten te blijven voeden. Door financiering, gemeenschap en expertise te bieden voor een breed scala aan vooruitstrevende initiatieven. Hodl Finance gelooft dat onze toekomst niet bepaalt moet worden door Big Tech, maar juist door makers en gemeenschappen. Leg de macht daar waar hij hoort en laat de gemeenschap delen in de voordelen.
Over Smith Communicatie
Smith Communicatie is ruim 19 jaar een (inter)nationaal opererend public relations- en communicatieadviesbureau, met een sterke basis in haar vestigingsplaats Den Haag. Vanuit de strategie van de opdrachtgevers wordt een communicatieprogramma ontwikkeld en uitgevoerd, waarbij Smith Communicatie haar expertise op het gebied van strategische communicatie, PR campagnes, influencer PR en eventorganisatie combineert. Het bureau werkt onder andere voor de AFAS Foundation, NederlandSchoon, BenBits, de Vereniging van Universiteiten, de Fortezza Groep en branche-organisaties als Applia Nederland en FIAR. Voor meer informatie: www.smith-communicatie.nl