Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
Vanavond heeft wethouder Karsten Klein (Stedelijke Economie, Zorg en Havens) op de Innovation Playground van de Haagse Hogeschool het startschot gegeven voor het project ‘Haal meer uit uw social media’. De komende maanden gaan 100 tweedejaars Small Business & Retail Management-studenten aan de slag met de socialmedia-strategie van 25 Haagse retailondernemers en winkelgebieden. Om het project te realiseren slaat Smart Shopping Den Haag de handen ineen met de Haagse Hogeschool. “We zien dat veel retailondernemers graag actiever willen zijn met social media, maar niet zo goed weten hoe. Met dit project bieden we ze daar handvatten voor. De animo was groot en zeer divers; we ontvingen aanmeldingen van zowel winkelgebieden en boetieks als van conceptstores en zelfs strandtenten”, aldus Hester Bunnik van Smart Shopping Den Haag. Meer informatie: www.haagsretailpunt.nl.
V.l.n.r.: Michiel Ingen Hoesz (retailondernemer), Ronald Visser (Haagse Hogeschool), Karsten Klein, Hester Bunnik (Smart Shopping Den Haag) en Marvin Bakker (retailondernemer). Fotograaf: Richard Mulder
Socialmedia-strategie van retailondernemers
Na de aftrap van vandaag, begint het project met fase één. In groepjes van vier leren de studenten de betreffende ondernemer of het winkelgebied kennen en doen zij onderzoek om een socialmediastrategie te (her)ontwikkelen. Deze wordt tijdens een pitchavond aan de ondernemer/het winkelgebied gepresenteerd en na akkoord geïmplementeerd in fase twee. In totaal zullen de studenten en ondernemers een kleine vier maanden samenwerken.
Wethouder Karsten Klein is enthousiast over het project:
Socialmedia-vaardigheden zijn onmisbaar, voor ondernemers én voor studenten die straks het werkveld ingaan. Dit project is dus voor alle partijen een win-winsituatie; de retailondernemers van nu leren zich online nog beter profileren en de retailondernemers van de toekomst doen belangrijke ervaring op.
Over smart shopping
Smart Shopping is een werkveld van het Haags Retailpunt en richt zich op het versterken van winkelgebieden aan de hand van innovatie en het omarmen van nieuwe technieken. Hierbij staat SMART niet alleen voor ‘slim’, maar ook voor Service, Makkelijk, Aantrekkelijk, Relevant en Toegankelijk. Oftewel, samen met (collectieve) retailers en professionals aan de hand van slimme en praktische tools optimaal inspelen op de veranderende wensen en behoeften van de consument. Voor meer informatie zie www.haagsretailpunt.nl.