De Pier Scheveningen

De opdracht

RE:BORN Real Estate is sinds 2024 de nieuwe eigenaar en ontwikkelaar van De Pier in Scheveningen. Om dit bekend te maken en de herontwikkelingsplannen te presenteren, is Smith Communicatie ingeschakeld. Niet zonder reden: al in 2010 werkte het PR-bureau aan de communicatie voor dit Scheveningse icoon.

In de afgelopen jaren kende De Pier verschillende eigenaren en ambitieuze plannen, die echter vaak strandden in het politieke speelveld van Den Haag. Daardoor kwam de herontwikkeling nooit écht van de grond en was er veel negatieve berichtgeving.

RE:BORN is vastbesloten om daar verandering in te brengen. Samen met partners is een plan ontwikkeld om De Pier te transformeren tot de meest duurzame pier op zee. Smith Communicatie heeft de taak om de herontwikkelingsplannen breed en positief onder de aandacht te brengen in zowel regionale als landelijke media.

De aanpak

Na een uitgebreide briefing werkte Smith Communicatie een gerichte PR-strategie uit. Het doel was om zowel de herontwikkelingsplannen als de duurzame ambitie van RE:BORN Real Estate te positioneren in relevante mediakanalen. Met een mix van persberichten en exclusieve interviews werd de aandacht van de pers getrokken.

De resultaten

De herontwikkelingsplannen van De Pier kregen brede aandacht in de media. Zo bezocht het NOS Journaal De Pier en interviewde zij eigenaar Saman Mohammadi over de visie en toekomstplannen. Zowel het landelijke als regionale Algemeen Dagblad, De Telegraaf en Omroep West publiceerden uitgebreide artikelen en ook NPO Radio 1 bracht een item waarin het participatietraject en de duurzame ambities centraal stonden.

Uiteindelijk leidde de PR-power tot een significante toename in bekendheid en positieve beeldvorming rondom de herontwikkelingsplannen van De Pier. De betrokkenheid van RE:BORN Real Estate en de duurzame plannen werden zowel door het publiek als door belanghebbenden warm ontvangen, waarmee een stevige basis is gelegd voor de herontwikkeling van dit iconische bouwwerk.