
EPIC
Smith Communicatie is door Surf gevraagd voor de conceptontwikkeling en organisatie van een driedaags internationaal congres op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT. Het doel van het congres was het mogelijk maken van internationale kennisuitwisseling en het delen van ervaringen. Tevens wilde Surf met de organisatie van dit congres Nederland op de kaart zetten als het gaat om onderwijsinnovatie met ICT en zo zichtbaarheid creëren voor hoe we in Nederland bezig zijn met dit thema, zowel op de inhoud als in de aanpak.
We hebben een uniek concept ontwikkeld: EPIC: Educational Pioneers and Innovators Conference. In de eerste fase van het proces zijn de doelstellingen en doelgroepen geformuleerd. Vervolgens kon invulling worden gegeven aan het inhoudelijke programma. Na alle inhoudelijke aspecten weloverwogen uit te werken en af te stemmen met de projectgroep, konden we aan de slag met de creatieve kant van de conceptontwikkeling.
Thema’s, locatie, catering, techniek, aankleding en entertainment werden tot in de perfectie op elkaar afgestemd en kwamen samen tot het ontwerp voor het evenement. Met een volledig uitgewerkt concept en een gedetailleerde planning verliep de productiefase met organisatie-, PR- en communicatiewerkzaamheden soepel.
Tevens werd er voor zichtbaarheid gezorgd en kon men over EPIC lezen in o.a. het Financieel Dagblad, Noord Hollands Dagblad, Congres Wereld en Science Guide.
It was EPIC!
Facts: 800 onderwijsprofessionals | internationaal | Van Nelle Fabriek, Rotterdam | 3 dagen | 40 partners | 6 start-ups | 8 demo’s | 80 sessies