Peppa Pig World of Play
De opdracht
Merlin Entertainments heeft na een succesvolle samenwerking voor de introductie van LEGOLAND® Discovery Centre Scheveningen gevraagd of Smith Communicatie wederom wil begeleiden bij de communicatie en PR voor de introductie van hun nieuwste binnenspeeltuin: Peppa Pig World of Play in Leidschendam, tevens de eerste binnenspeeltuin van Peppa Pig in Europa.
Merlin Entertainments had een lokaal communicatie en PR-bureau dat landelijk opereerde nodig in verband o.a. negatieve berichtgeving rondom de bereikbaarheid van de locatie. Daarnaast focust de opdrachtgever zich op een jonge doelgroep (peuters en kleuters) welke bereikt moeten worden via de ouders.
De aanpak
Smith Communicatie heeft uiteindelijk de volledige communicatie-, social media- en PR-strategie ontwikkeld en uitgevoerd. Daarnaast is er ook een Influencer PR traject uitgestippeld en uitgerold.
In diverse mijlpalen werkten wij naar de opening van Peppa Pig World of Play in Leidschendam toe. Iedere mijlpaal werd breed opgenomen in de media of werd gevierd met een social media activatie waarbij het volgersaantal van Peppa Pig World of Play zeer hoog was voordat de binnenspeeltuin werd geopend. Smith Communicatie beschikt over warme perscontacten met alle Haagse en veel landelijke media en magazines waardoor de boodschap werd gecontroleerd. Ook werd er nauw samengewerkt met influencers die de binnenspeeltuin vol lof promootte.
De resultaten
Peppa Pig World of Play Leidschendam heeft miljoenen ouders en hun jonge kinderen bereikt voordat de binnenspeeltuin officieel opende. Met drie persmomenten en een doorlopende communicatie-aanpak heeft Smith Communicatie absoluut bereik van 20 miljoen mensen gerealiseerd. Daarnaast waren er 20 influencers betrokken met een gezamenlijk bereik van 32 miljoen volgers. Peppa Pig World of Play is dan ook tot op de dag van vandaag een druk bezochte attractie in Leidschendam!